lördag 2 maj 2009

Jesus åt falafel


Jag åt min första falafel i Göteborg. En liten kiosk stod placerad vid brunnsparken.
Den var dyr men god. När jag flyttade till Malmö visste jag ej hur falafeltät den staden var och hur billig denna maträtt var. Jag köpte min första falafel i Malmö i en butik vid folkets park. Det var början på en fin kärlekshistoria. Min kärlek till falafel har bara växt. Den den där sommaren 2005 blev dom där kikärtsbollarna min stora passion. Med åren har jag handlat falafel på många olika ställen i Malmö. På vissa ställen känner de till och med igen mig. Falafel-tallrik tog det ett tag innan jag upptäckte. 2006 köpte jag min första tallrik.
Det är svårt att beskriva vad jag känner för falafel. Det är liksom fulländing och perfektion. Jag har ätit äckliga falafel som smakat som diskmedel,jag har upplevt gudomliga falaflar som man önskat aldrig skulle ta slut. Nu har jag hittat den ultimata sidan här på nätet; alltomfalafel.se
Den innehållet matiga recensioner på falafel-hak. Intressant fakta om falafelns historia,om det motstånd som falafel-vagnarna fått utstå ifrån politikerna.
Läste om en kille som under en period kunde äta tre falafel om dagen. Där ligger jag i lä. När jag var som mest nere i träsket åt jag falafel varje dag. Nu blir det nog bara en 2 dagar i veckan ca. Det coolaste av allt är att det skall stå i bibeln att Jesus åt falafel. Mäktigt om något.

Inga kommentarer: