fredag 9 oktober 2009

Man tänker sitt


Så vackert Stockholm ändå kan vara när jag går hem när mörkret har lagt sig och jag lyssnar på lars winnerbäck. Världen runt om äf fylld av människor som står utanför pubar och röker,hundratals av lampor och trafikljus som lyser upp kvällen,och mitt huvud är så rent och klart. på kvällen kommer alla tankarna till ordning,då kan jag tänka helt klart. Jag blir pigg av kylan och i sådana här stunder vet jag nästan vad jag skall göra med mitt liv. Om man nu hade kunnat bevara den där känslan,ta fram den de gånger jag tänker helt galet.

Ibland är tystnaden det vackraste som finns. Man kan säga så mycket mer med bilder av människor som gör något istället för att säga allt.
Om vår dragning ut i skogen,bort från symmetriska radhus och asfalt där blommorna är på väg att växa igenom och takplattor som skall läggas. Tillbaka till det enkla,till tystnaden,tillbaka till sig själv. MAN TÄNKER SITT är fan bland det bästa som gjorts i film-sverige. Se den!!!

Inga kommentarer: