onsdag 9 december 2009

Mellan fem och sju


Det jag kommer minnas,och det jag kommer sakna kommer alltid vara dom små enkla sakerna.Ett namn som borde stått på julkorten som skickas iväg,en röst jag borde höra i telefonen. En kaffekopp på morgonen som stöter emot porslinstallriken.
Så mycket som faktiskt inte kommer bli gjort nu för det kunde bara bli gjort av just dig. Så många fraser som inte kommer bli sagda. När man egentligen borde talat om det enkla och sorglösa och trott att det så skulle förbli bytts allt det enkla ut mot det svåra och sorgliga. Det kommer alltid vara något där som mitt förstånd inte kan förstå,alltid något som ord inte kan greppa. Alltid en famn,en bild av dig som jag ser i mina drömmar,som jag håller om och så vaknar jag och känner att du är där i några få sekunder. Men allt är borta,och det går inte att greppa.

Inga kommentarer: