onsdag 9 december 2009

Rune


Jag hör rören i lägenheten ovanför som vaknar. Någon spolar i en toalett. Nån som nyss har vaknat och skall till jobbet. Och jag har inte somnat ännu.
Jag låg och tänkte och började tänka på min mattelärare som jag hade i gymnasiet...Rune Malmborg. Han var alltid stressad och svettig och luktade av nån sorts krydda,vilken minns jag ej. Han var snäll och lärde ut matte som om det vore det viktigaste i hela världen. Han rev visserligen sönder mitt prov engång för att jag tjuvkollade på en kompis prov,och gjorde att jag fick ig i mattte a,och fick spendera sista läsåret med att läsa upp kursen,men blev ändå plus minus noll,för fuskade ändå på slutprovet så jag fick g i matte tillsist.
Men tyckte rune var ball,gillade han.
Jag fattade inte mycket av matten,jag hade annat i mitt huvud. Det finns så mycket vackert,nytt och spännande som drar i en när man är 18. Egentligen är det den sämsta tiden att utbilda sig. Tur att man kan läsa vidare efter gymnasiet.Ibland när man minns tillbaka är jag så fast i minnena att jag kan tro för nån sekund att jag är där på riktigt.

Inga kommentarer: