torsdag 27 december 2007

Hemma igen

Nu är jag hemma i Malmö igen efter en vecka i Vejbystrand.
Känns skönt att kunna säga ordet hem,men vad är det som gör att man kallar
något för hem? Är det automatiskt där man har sin fasta bostad? eller är det där
man trivs allra bäst? Har flyttar rundor lite i andra-hand,ibland har jag sett det som hem,ibland inte. Om man sen flyttar ifrån det som länge varit ens hem till en annan stad,blir då den stadens automatiskt hem?
Men man vet nog vad som är ens hem när någon frågar; Vart skall du? och man svarar: Hem.

Det var skoj att träffa föräldrarna och några av mina kompisar som bor i Ängelholm.
Är trevlit med miljö-ombyte,men känns skönt att vara i Malmö igen,märket att jag känner mig mer harmoniskt i en storstad.
Jag och Linnie hade uppesittarkväll i söndags,så vi satt och spelade bingo.
Ernst Kirchsteiger var gäst. Är inte särskilt intresserad av inredning,men
det blir skoj när ernst inreder. Man blir glad då man ser honom.
Han verkar vara så fylld av värme,godhet och humor.
Brukar tycka att överglada människor är rätt jobbiga,men ernst är
helmysig. Världen kan inte vara alltigenom ond när det finns människor som ernst.



Inga kommentarer: