söndag 30 december 2007

Års-lista

En lista över vad jag tyckte var bäst och sämst 2007

Det som var bra:

film:Hata Göteborg,Blades of Glory.
bio-upplevelse:Eastern promises, Inland Empire
skiva:Mika- Life in cartoon motion
bok: Persepolis-Marjane Sartrapi
Händelse:Min och Ninas resa till Rom
årets djur:lilla blå som flyttade hem till mig igen efter att ha varit gravid
i ängelholm
årets plagg: Ett par neon-tajts från monki
inrikes: att mona sahlin gick och såg bruce springsteen istället för
att gå på nobelfesten
utrikes: tony blair avgick,att folk gjorde uppror i Burma
sport:jag köpte tennis-raket och 3 bollar
Person:alla som äger en falafel-butik
matställe: nydala falafel

Det som sög:

film:Spegeln-seg rysk film
bio:Michael Caine
skiva:Alicia keys
läsning: välkommen till introduktion på arbetsförmedlingen- brev
händelse:att det fuckade sig med jobb,plus att
det var jobbigt att trängas på tåget varje morgon då
jag pendlade till jobbet idanmark
årets sämsta djur: Lilla blå som väcker mig på morgonen
plagg:svarta byxor som var för lågt skurna så man visar hela röven
då man böjer sig ner
inrikes:det mesta moderaterna gjort
utrikes:Kina,som vräker människor och river deras hus, och förgiftar katter/hundar för att göra det "fint" inför os nästa år
sport:all sport
Person: Alla som jobbar på bostadsbolaget newsec
och frankrikes president sarkozy
matställe: rizraz i köpenhamn

1 kommentar:

Frida sa...

Skönt att det är någon mer som inte tycker om alla hjärtans dag. Det ska bli trevlgt att träffa dig med :-) Kram