måndag 3 mars 2008

stockholm

Denna helgen har jag varit i stockholm och hälsat på nina. Det har regnat mest hela helgen och läckt in i mina skor,men har haft trevlit sällskap så har varit en mycket rolig helg. har botaniserat i stockholms second hand-affärer.jag älskar att upptäcka nya städer,gå gator jag inte gått innan. det är härlit att vara helt ny på ett ställe och upptäcka allt det nya. jag älskar stunden innan man förstår hur en stad hänger samman,då man inte veta vilka gator som leder vart,just då i den stunden är världen fortfarande ett äventyr. Det är därför jag älskar att resa så,att få vara en total främling inför något,att se allt för första gången.
När jafg reste hem idag gick tåget inom göteborg. jag blev nostalgisk då tåget rullade in på centralen. jag såg SKF-skylten där jag hade min lägenhet,jag såg "olskroken" lysa med gula bokstäver. det är som att minnena sitter kvar i byggnaderna och gatorna. ser jag den där SKF-skylten tänker jag alltid på sommaren 2004 då jag flyttade till göteborg. det finns minnen i varje hörn,det mesta påminner om något. jag minns kyrkogården vid kviberg där jag och frida åkte rullskridskor.
jag minns hur nina och jag brukade springa längst göteborgs gator för att hinna in på discot "sticky fingers" medans de hade gratis inträde. man vet aldrig vad som kommer bli ens minnen. varför man minns just det där.

Inga kommentarer: