fredag 14 mars 2008

nattliga tankar

Jag satt på bussen hem ikväll,busschauffören lyssnade på karlavagnen med marcus birro. Jag hörde endast enstaka ord men han talade visst om gruppen Imperiet.
Jag fördes tillbaka i tiden och mindes när jag köpte min första skiva med imperiet.
Det var mars månad,2004. jag köpte den och en thåström skiva i en skivbutik i ängelholm. sen cyklade jag hem och lyssnade. det är märkligt vad man minns. och hur starkt vissa ting är knutna till en viss tid i livet. en skiva kan få en att minnas en tid för länge sen helt klart i minnet. det är inte bara stunden man köpte skiva i utan hela tiden runtomkring. man minns vad man kände,tänkte,längtade efter. och ibland vill man tillbaks. till ett ögonblick,en dag,en månad,en ålder,en period i ens liv. man kan inte förstå det då att man en dag skall längta tillbaks. Det är som livet aldrig var så vackert som de dagar man drömde om det. Det var aldrig så vackert som när man stod på gränsen till det,full av förhoppningar. Det som hindrar en människa att bli allt hon vill är just det att hon inte tror hon kan bli allt. detta blir hennes stora gissel i livet,att komma underfund med hur man tämjer denna känsla av att inte räcka till.hur man går runt den och brottar ner den.

Inga kommentarer: