tisdag 18 mars 2008

En veckas ledighet

Helgen var väldigt trevlig,min vän Madeleine var nere på besök i Ängelholm.
Har haft det mysigt,hon,jag och linnie. Badat skumbad,ätit en massa,druckit,sett på film och unnat oss av livets goda. Dock har min mage blitt extremt gasig denna helgen då jag inte tål mjölkprodukter,men det är smällar man får ta.
Denna veckan har jag påsklov och är fri från skolan,väldigt skönt. Snart bara 2 månader kvar av kursen.

Stör mig jävli mycket på folk som säger: vad du är tyst. Blev ledsen förr men nu blir jag bara arg. Kan inte folk fatta att man är olika. Jag är ingen person som gillar att pladdra på. Men för den skullen är jag inte blyg eller obekväm i situationer. Träffar jag nya människor börjar jag inte pladdra hej vilt om hela mitt livs historia,tycker det är skönare att börja milt och småprata. Tycker många som pratar hela tiden många gånger snackar om helt ointressanta grejer.Att prata bara för pratandets skull är helt onödigt. Själv blir jag helt trött i huvudet om jag pratar för mycket. Kan inte folk fatta hur skönt tystnaden egentligen kan vara.
Det är jobbigt att de som pratar mycket ses som normalt medans man allid undrar och blir utfrågad ifall man inte pratar mycket. Jag kan prata mycket men tycker också om att vara tyst. Det är skönt med en balans. Men är trött på folk som tror att man är blyg. Kan man inte bara få vara den man är.
Minns att min kompis sara sa en gång när någon sagt att jag var tyst: "Jag tycker inte du är tyst,du är en lyssnare". var fint sagt,och sant.

Inga kommentarer: