söndag 5 oktober 2008

Sverigedemokraterna suger fett

På svt idag gick en dokumentär om Landskrona och Sverigedemokaterna. Dom jävlarna fick 22% av rösterna i valet 2006 i Landskrona. Efter att ha sett dokumentären blev jag upprörd och ledsen över den dolda och smygande rasism som finns i samhället. Sverigedemokraterna i Landskrona ville stoppa all invandring. De framställde att all kriminalitet i staden var invandrarnas fel.De var förfarade över att det blir "kulturkrockar" mellan sverige och folk från andra länder. Att vi inte passar ihop. De talade om att vi måste värna om sverige och de svenska tradiotionerna.
Det talades om att "invandrarna har fört med sig bra saker som pizza och kebab till sverige,men de har fört med sig mycket dåligt med". En sd-man hade en dotter som var ihop med en utländska kille och det tyckte han var jobbigt. Han fick dock på nöten då en tjej sa till honom då han själv påstod att de flesta brott begicks av invandrare: "Brott begås av människor som har problem". Det läskiga med sverigedemokraterna är att de ser allt i svart och vit. Man är antingen svensk eller invandrare. Det är dessa läskiga tankar som projiceras över till de som röstar på dom. Att invandrare är ett stort problem som måste lösas. Det är sånt som skapar rasism,att vi lär oss att vara rädda och frukta något vi inte vet nåt om. Vi drar oss undan och samhället blir segregerat. Därför begår folk brott,rånar etc. För att vi lever i ett samhälle där vi delar in oss i grupper och inte vill förstå. Man blir rädd för något som egentligen inte är ett problem. Likaså gjorde Hitler med tyskarna när man var på väg att ta makten. Han pekade ut judarna som syndabockar,de som var skyldiga till att Tyskland var i kris. Och folks okunnighet och rädsla gjorde att de trodde på honom.Folk vill alltid ha nåt att skylla på. Jag tycker inte det finns nåt typiskt svenskt att värna om,varför måste varje land vara indelat med sin kultur och sina tradiotioner,är det så jävla viktigt? Varför skulle just vi svenskaers sätt att leva vara det rätta? Livet hade vart lättare om vi alla bara kunde få existera så som vi är och att vi accepterar att vi är olika. Olikhet är skrämmande så länge man inte förstår och drar sig undan. Hur kan världen nånsin bli bättre om vi inte lär oss förstå varandra. Det är bara kärleken som kan göra oss till bättre människor.

2 kommentarer:

Rex....a crayzy punk as sa...

Hej min kära syster....detta är nog 1a gången jag inte håller med dej 100 % i dina inlägg :)
Jag tycker du är en god människa och du vill hjälpa och det är BRA tycker jag, det ska du fortsätta att engarega dig i.
Om jag ska säga vad jag tycker så....röstade ju jag på sverigedemokraterna! Efter att ha sett dokumentären förstår jag att de flesta i partiet e rassar och det gör att jag aldrig kommer att rösta på dom igen. Jag hoppades på att ett vanligt parti skulle bli mer engarerad i invandrarfrågan om sverigedemokraterna fick mycket röster...att dom märker att det är en fråga som e viktig för många.
Sverige är ett litet land och vi har inte resurser att hjälpa alla...det sa SD och det håller jag med om. MEN dom invandrare som redan är här ska självklart accepteras och behandlas som respekt. Jag irriretar mihg inte mer på invandrare än på svenskar (det finns idioter överallt) men jag tror jag fått se sidor hos många invandrargäng som kanske inte du har fått se. Då menar jag att i vår skola trakaserade invandrar killarna oss och så fort vi hade nått blått å gult på oss så var vi rasister....vi var svenne horor och när vi gick förbi dom kastade dom glåpord efter oss på sitt språk.
Många invandrare saknar respekt för svenskar men ändå snackar dom att man ska visa "respekt"
Du vet när jag var ovän med Lizette? Då var hon tillsammans med en utlänsk kikke och han å hans gäng trakaserade mig! Och det var mycket att man var en "svensk hora" mm och det är först som vxen jag träffat vänliga snälla invandrare och fått se deras goda sidor oxå!
Jag tycker "invandtrarna" hade kunnat bete sig mer respektfullt och varit taksamma för att vi hjälpt dom och inte utnyttjat allt som går...att de ska få bättre pensioner än dom som bor här e förgävligt och det ironiska i det hela är....negrar och kineser är lika mycket invandrare....MEN dom är mer acceptabla,kanske för att dom uppför sig bättre och visar svenskarna mer respekt och vänlighet.
Jag tycker att det känns helt snett att bevilja uppehållstillstånd sen ska dom som begår grova brott sitta i fängelse här och kosta vårat land pengar....jag tycker att alla som e födda här SJÄLVKLART ska ta sitt straff här oavsett hudfärg och härkomst men som invandrare tycker jag att mans ka bli hemskickad OM man begått GROVA brott som mord,våldtäckt.
Det är sant att brottsligheten kanske beror på att samhället är dåliga på att ta hand om dom invandrare som kommer hit.....dom mår dåligt och att det är anledningen...det finns mycket man hade kunnat göra för att allt ska bli bätre......men fram tills den dagen.....så tycker jag att vi ska ta ity med dom som redan bor här och inte ta in fler!
Det finns så många mäniskor i nöd i fattiga länder med inbördeskrig mm.....men hur ska man kunna hjälpa om man inte först kan se till sitt eget bästa?
Jag är ingen rasist.....och jag önskar att ett parti som inte är rasistiska hade kunnat ta upp dessa frågor på ett civilliserat sätt.
Tack för ikväll min underbara lina :)
puss å kram

Rex....a crayzy punk as sa...

Glömde säga en sak....det som komunpolitikerna i Landskrona säger är inte riktigt det som deras parti offeciellt står för.
Dom är vel mer elr mindre främlingsfientliga men dom vill ju bara ha ut dom som inte sköter sig och dom vill ha en restriktiv flyktingpolitik.
Ska Sverigedemokraterna ha en chans att komma med i rikstadgen så måste dom hålla en mer rumsrena åsikter än vad politikerna har i Landskrona.
Dom i Landskrona är kanske lite "extra" främlingsfientliga för att där bor mycket invandrare och mer brott mm.

Kram på dej hjärtat