onsdag 1 oktober 2008

Jag hatar sport

Jag läste att det vart bråk mellan fotbolls-supportrar från helsingborg och Malmö.
Helsingborg hade till och med klistermärken där det stod "pissa på mff".
I min värld är det obegripbart att man kan vara så engagerad i fotboll,att man kan bli arg på motståndarlaget,att man kan känna hat mot dom och vilja slå ner dom.
Dom har man fan inget liv. Har dom inget bättre för sig än att bry sig om fotboll?
Varför vill man starta bråk med ett annat supporterlag? Snacka om att inte ha något liv då.
Skaffa er ett jobb eller hobby. Sjukt att man kan bli så hatisk mot ett annat fotbollslag,är fan mer motiverat att bli förbannad för Usa bombar ihjäl folk i Irak.
Nu startar säkert många bråk för bråkets skull,dom flesta vill ändå bara gå och glo på fotbollen. Vill man bråka helt omotiverat med andra människor är det säkerligen andra saker de är förbannade på än motståndarlaget,typ sig själva.Många letar efter en ursäkt för att slåss för dom är för korkade för att använda hjärnan.
Jag hatar sport,kommer aldrig förstå glädjen i fotboll eller nån annan sport.
Om jag hade vart statsminister i Sverige hade jag förbjudit all sport utom bowling.

1 kommentar:

Rex....a crayzy punk as sa...

Människor som gillar sport e blockerade och lättroade!

Håller med som vanligt om vad du skriver Lina :)