söndag 23 november 2008

Sent i november





Nu har snön och kylan kommit. Ska skaffa mig ett par termo-byxor,det är riktigt häftigt. Har reagerat på några nyheter de senaste dagarna. Det första är en artikel om en pojke på ett dagis i Helsingborg som inte vill städa undan sina grejer,då fick han ingen mat på dagiset på hela dagen. Personalen ville straffa han för att han ej var lydig. Barn skall sägas till om de gör nåt fel,men att dra in på maten är inte det rätta. Utan mat blir man fan ännu grinigare och tröttare. Man behöver mat för att fungera. Blir själv helt psykad om jag inte får regelbunden mat.
Sen har det varit slagsmål i Ängelholm mellan Rögle (ängelholms ishockey-lag,som otroligt nog är med i elitserien) och Djurgården,värsta kaoset på torget.
Som vanligt är dessa som bråkar mer intresserad av våldet i sig än i sporten,det fattar jag. Men vad jag aldrig kommer fatta är att man frivilligt åker till ishallen,betalar,sitter ner och kollar på när de spelar ishockey. Och varför man aldrig ser folk som går på rögles matcher som har vinterjacka på sig fast det är vinter. De åker alltid till matchen i tröja och rögle-halsduk..lägger de alla pengar på biljetter så de inte har råd med jacka? Ett mysterium.

Det sista jag vill tilläga är att jag tycker det är coolt att chefen för svenska posten har lyssnat på de klagomål han fått på hans höga lön på 900 000 i månaden.
Nu avstår han helt från sin lön och arbetar gratis. Men tycker inte han skulle avstått helt,en lön måste man ha för att leva. En såndär 25.000 i månaden hader vart lagom. Han får gärna höja brevbärarnas löner med de pengar han avstår ifrån..är trots allt dom som gör att posten går runt.

Inga kommentarer: