måndag 24 november 2008

Splittrad


Jag är en splittrad människa. Speciellt när det gäller jobb..märkte det idag när jag var på jobb-interju och de frågade om jag skulle stanna kvar en längre tid om jag fick detta jobbet. Med tanke på på mitt cv har jag inte direkt haft några långvariga jobb. Är en rastlös person som inte alltid vet vad jag vill,därför har det blivit en massa juckande och korta jobb i livet. Hatar att inte veta vad jag vill. Är mycket jag är intresserad av,men känns som jag tänkt och velat för mycket. Livet hade varit lättare om man bara haft en enda brinnande dröm och sen uppfyllt den,stannat på ett ställe och varit nöjd. Vet inte var jag hör hemma,var jag skall bo. Läste en bra text idag i tidningen city. Hon som skrev menade att man inte skulle känna stress inför gymnasievalet,man väljer ändå fel och vill bli nåt annat när man blir äldre.
Kändes lite betrygande. Är inte försent att rätta till ungdomens misstag.
Men önskar ibland att mina föräldrar knullat på 90-talet istället för då hade jag kunnat gå den vegetariska kockutbildningen i Helsingborg som gymnasielinje istället.

Inga kommentarer: