lördag 28 juni 2008

Detta gör mig upprörd

Läste en glädjande notis i metro om en kille i Piteå som jobbade på macken okq8. Han sa till sin chef att han ville att butiken skulle ta väck alla porrtidningar,han ville inte vara omgiven av porr på sin arbetsplats. Nu kan macken hamna i blockad ifall inte chefen tar väck tidningarna (vilket han inte ville). Jag blev så oerhört glad. Såhär borde alla som jobbar i butik göra. Jag tycker det är JÄVLIT irriterande varje gång jag går förbi ett tidningsställ i en butik och där är en massa porrtidningar som ex slitz,cafè etc. Jag blir arg för framför mig syns ett sjukt kvinno-ideal,tidningar som gör kvinnor till objekt. tidningar som folk går hem och runkar till,tidningar som förstör förhållande och äktenskap för att den ene parten i förhållande hellre vill titta i sådana skit-tidningar än att umgås med partnern.
Varför har världen blivit så att människan bara suktar efter yta och tillfällig tillfredställelse,fattar inte världen hur dåligt folk mår av dessa bilder på plastiga människor?
Alltså ,hade min pojkvän tittat i en sådan tidning hade jag kört ett spjut i ryggen på han och styckat han med en yxa.
En sån människa är inte värd att vara ihop med.
Varför måste människan ständigt reduceras till en platt yta? Varför har man behovet att köpa sådans tidningar? Och det stora frågan: varför ställer kvinnor upp på det?
Jag tycker inte att tjejer som viker ut sig i slitz är förtryckta av männen. Dom är bara korkade. Det är ofta b-kändisar som viker ut sig,dom har redan en god ekonomi.
Men vad de inte fattar är att dessa kvinnor drar oss andra kvinnor tusentals år tillbaka i tiden,vi kommer ingenstans i vår utveckling eller i jämnställdheten om kvinnor skall hålla på att använda sin kropp,när huvudet funkar utmärkt.
Folk som viker ut sig gör det för dom vill så desperat inte bli glömda,men de vet att de har ingen äkta talang som gör att de kommer bli ihågkomna,därför använder sådana enkla knep som att vika ut sig. Detta är ett ämne som gör mig arg.
Jag är trött på all jävla utseende-fixering,i tv och tidningar. Trött på att kroppen som egentligen bara är en förvarings-box skall exponeras,utnyttjas och göras om.

2 kommentarer:

Rex....a crayzy punk as sa...

Jag kan inte annat än hålla med..på det mästa :) ..som vanligt. Det borde inte finnas så mkt snusk helt öppet som pensionärer eller barn kan stå å glo på.....porr och porr. porrtidningar för mig e vel mer cats och rapport å det skitet.....det sjuka är att tjejjerna som är med i tex rapport som jag läste en artikel om för ett par år sedan.....får typ 2500 kr.....för att bli knullad....plåtad och utexponerad i tidningarna som sedan används som runkvirke.

Slitz,cafee å dom e som lina sa mäst gamla avdankada desperata dokusåpakändisar....och det som e sjukt här e...att cafee betalar inte tjejjerna....det e lyx och äran man får om man viker ut sig i den tidningen. Man skulle bara vilja ta å skicka en fet brevbomb!
Jag sa en gång till Lina se om du kommer ihåg det här....man skulle fan gjort en tidning med karlar som viker ut sig....för det finns inte! det finns inte EN ÄNDASTE JÄVLA tidning med en massa nakna killar till oss tjejjer! Men jag vet att du lina som e en sån bra människa svarade att -det e fel.....då kropps ideal förklarar vi dom oxå.....bättre att försöka bekämpa hela skiten.
Jag håler med dig till stor del du har ju rätt men jag kan inte låta bli att känna hat mot alla dom männen som köper dessa tidningar som inte har någon aning om vad dom får alla andra samhällets tjejjer att känna! Att det e så man ska se ut etc etc.....alla småflickor och småkillar som växer upp och tror att det e så det ska vara!
MEN det går inte att komma ifrån det faktum att det offtast e männen som e huvudansvaret då det e dom som "skapar" tidningarna och fotograferna är också karlar...offtast. Och jag hade mäst kunnat längta efter att själv stå å dregla i en liknande tidning för oss kvinnor med nakna män i JUST för att dom ska få känna på hur det känns! Offtast e inte killar så satans vältränade! Jag tycker inte om de köttstyckerna men jag vet många som gör! offtast killar som läser slitz mm har pösmage mm.....men dom har så stora krav på hur en perfekt tjejj ska se ut....å är dom inte ett dugg idealiska själva! offtast inte alla gånger.
Men jag tror att killar hade tatt mer avstånd från utvikningstidningarna om det FÖRST hade kommit en tidning där killar viker ut sig.....inte förrens den dagen kommer dom veta hur alla tjejjer har det! Men sedan finns det ju undantag.....Min sambo och tex Linas sambo Robert och Kenny tror jag inte länner nån vitts med att glo i dessa tidningar.....och även om dom skulle vil´ja så skulle dom aldrig våga för just precis som du säger lina....hjag skulle jaga ut robert på gården med en motorsåg!

Men vi har pratat om det...han gillar inte alla dessa sillisar till tuttar å sönderblonderade klonade tjejjerna insmorda i olja.

DÄREMOT kan jag känna någon slags förståelse för vissa tjejjer som viker ut sig...jag vet att du inte gillar det här lina....men uppmärksamhet å att få känna att all fokus ligger bara på sig jälv för en kort stund ÄR en härlig känsla. Om jag blev tillfrågad vet jag ärligt talat inte vad jag skulle svara eftersom jag gillar att stå modell och aldrig hamnat i en tidning förut men samtidigt så skulle jag skämmas om det var tex en utvikningstidning.....OCH hade jag ställt upp....hade jag aldrig varit helnaken! jag hade ställt krav på hur bilderna och vilka som skulle publiseras. Och detta låter kanske jättekonstigt men jag tycker faktiskt det finna nakenbilder som e vackra....allt e relativt. Då menar jag att en fullt påklädd victoria silverstedt ser mer porrig å kåt ut vad en helnaken tjejj i ett vattenfall eller mörk belysning ser ut....jag tror att jag inte e inne så mkt på just utvik för det e ju offtast samma typer av tjejjer i dom....samma koncept.....samma kåthet i blicken mm.....jag tror jag pratar om fine art nude. när man använder kroppen och skapar en vacker bild av den.

Nog snackat om det här.....men jag tycker oxå alla porrtidningar och utviktingstidningar inte ska ligga framme hur som helst.

Rex....a crayzy punk as sa...

En grejj jag glömde klämma in....jag e så fruktansvärt trött på att alla filmer ska inehålla minst 1 sex scen och lite annat sexigt sem slomotion bilder eller snuskiga vinklar...hur offta får vi se killarna så? inte offta.

även trött på alla dessa tv program som gör en fly förbannad...typ tila teqila elr vad fan slampan heter....det heter att hon ska htta sin stora kärlek....men hon hånglar vilt runt med alla å bara sexar sig framför alla....så det känns mer som en porr orgie eller en partner för 1 natt!

äräven trött på alla dessa JÄVLAR musikvideos som plashar allt....röven brösten mm.....detta jag just nämt.....irriterar mig mer än vad utviken i tidningarna gör....för jag glor inte i tidningarna men jag vill glo på tv och film.....
hur jag än gör så finns det alltid svävande runt omklring mig.....sex sex sex sex.....man blir ju fan avtänd!