tisdag 10 juni 2008

Stockholm


I helgen besökte jag Stockholm och Nina. Det har varit några riktigt roliga och trevliga dagar. Min avsky mot Stockholm är borta. Innan gillade jag inte staden alls men efter att ha vandrat runt staden upptäcker man att där finns mycket vackert.
Området runt centralen,sergels torg ochg drottninggatan suger fett,dvs så som de flesta centrum i Sverige gör där allt mög ligger som alla trista affärer och uteställen. Men letar man sig utanför allt detta är stockholm vackert,det finns oerhört mycket gröna naturområden,som ex djurgården som tar en hel dag att vandra igenom. Att åka tunnelbana eller pendeltåg är ett bra sätt att upptäcka stockholm på. Det finns mycket vackert ute i förorterna. Vi besökte Högdalen och Rågsved med anledningen av att där växte artisten Thåström upp. Vi var utanför huset där han växte upp,kändes mäktigt. Sen har jag också vart på teater och sett den bästa pjäs jag någonsin sett. "Den allvarsamma leken" av hjalmar söderberg. Helgjuten föreställning. Bra skådespel,fin dialog,trevlig dekor. Man blev helt fast i upplevelsen.Sen gick vi en august strindberg-vandring. En guide berättade om hans morgonpromenad och man gick i hans fotspår. Var intressant men tidigt,sju började promenaden,morgonpigg jävel strindberg. Det enda sega med resan var själva tågåkande.Köpte billig biljett med intercity-tåget. Kostar mindra än x2000 men så tog det 9 timmar att ta sig hem. Segt,plus att där inte var nån aircondition så var stekhett hela vägen.

Inga kommentarer: