lördag 27 oktober 2007

Det lilla är det stora

På en cykelväg vid södervärn här i Malmö har något sprejat orden "Du är fin"
mitt på cykelvägen. Första gången jag såg texten blev jag väldigt glad.
Det är precis sådant man vill läsa eller höra,att man duger precis som man är,
en helt vanlig höst-eftermiddag.
Budskapet kom så oväntat med,mitt i en liten uppförsbacke på cykelvägen.
Men det är när man minst anar det såna där ord behövs,som i en uppförsbacke.
Jag tycker det är häftigt med folk som sätter upp små budskap runt på stan.
I Stockholm finns en man som heter Ernesto guerra som har gått runt
och satt upp lappar i staden. Jag har en lapp hemma i mitt köket med ett citat av honom:"En vacker dag faller alla bitarna på plats"
Det lilla är det stora här i livet,det är de små sakerna som lyser upp.
Som ett få ett bland-band,ligga i sängen och äta popcorn och se en bra film.
Att äta nybakade kanelbullar,att läsa några rader i en bok som träffar en rakt i hjärtat. Att höra en nyckel i ytterdörren efter att ha längtat en hel dag.
Att somna glad över de små saker gör ens liv stort.

Inga kommentarer: