fredag 16 november 2007

Funky disco pants

Något som är jobbigt med att gå in i en klädaffär är musiken. jag är väldigt
känslig mot vad som spelas. I många affärer spelas det jättehögt,oftast typ hiphop/rnb,rix fm-pop eller nåt funk-dunk-electro-spatt musik.
Exempel affären weekday i malmö,man får stå med megafon om man vill prata med någon i butiken. De har ett stort utbud av snygga cheap-monday jeans men innan man har hunnit hitta de jeans man vill prova har jag oftast blivit helt psykad av den jobbiga musiken,så slutar att jag går därifrån.Lägg till den jobbiga inredningen,typ massa gröna neonbjälkar som står lutade åt höger och vänster.
De som bor nära gågatan i malmö har klagat på att affärerna spelat så hög musik
att de hörs in i deras lägenheter. Jag förstår dom verkligen.
Går man på gågatan översköljs man först av jack&jones hiphop,sen gallerian "storgatans"
funkiga disco. När man väl kommit upp till triangeln är man helt lobotomerad.
Tacka vet jag uff som spelar lugn härlig och behaglig musik,i lagom volym.
Det gör att man i lugn och ro kan vara inne i butiken hur länge som helst,och det resulterar i bra köp. Går man in på weekday skyndar man sig så att man kommer ifrån butiken innan man blivit helt lobotomerad.

Inga kommentarer: