fredag 18 april 2008

Om Engla

Det har skrivits mycket om flickan Engla senaste tiden.
Folk är oerhört bestörtade över det som hänt.
Jag tycker med det är väldigt sorgligt och tragiskt att en ung människa blir mördad.
Men jag tycker det hela har blivit väldigt förstorat av media.Jag tycker en sådan nyhet förtjänar uppmärksamhet. Men ganska nyligen mördades 2 barn i arboga,inte långt därefter mördades mamma med barn i surahammar av sambon. Hur mycket utrymme fick det? Det fick figurera i max nån nyhets-sändning och verkar inte bli sett som en lika stor tragedi som engla. Är inte deras öde lika stor tragedi? Barn dör varje år runt om i världen i grymma öden,de blir dödade i krig,våldtagna,säljs som sexslavar,tvingas bli barnsoldater. Många dör utan att någon vet vem dom var.För dom tänds inga ljus.
Jag kände att det var hemskt när engla dog men det finns livsöden som berör mig mycket starkare.
Igår kollade jag på tv och de interjuvade folk på stan om vad de tyckte om Englas mördare. De flesta ville döda han. Jag försvarar inte han,tycker med att det han gjort var fruktansvärt men han behöver vård,om det går att göra han frisk. Det behövde han sannerligen fått förlängesen om polisen inte vart så klantiga och "missat" att göra dna-test på han då man hade bevis att han mördat en annan kvinna. Samhället är sjukt och ur det föds sjuka människor. Ingen människa blir störd i huvudet utan anledning.

1 kommentar:

Rex....a crayzy punk as sa...

JÄVLIGT bra skrivet!!!!

Alla dessa mail å sms att man ska tända ljus i sina fönster för lilla "Engla" NIX ingen tänder spom saggt ljus när andra barn blir mördade mm och håller med att det finns andra saker som berör mig mer...

Om alla tänder ljus ökar brandrisken å då dör kanske det fler folk....å det vore ju tragiskt! Nej det där var faktiskt ett skämt.....Men Lina har så rätt så och det är så OTROLIGT modit att hon vågar säga sin åsikt i ett ämne som är så känsligt och uppstissat! Människor har svårt för att respektera andras åsikter.....men vi bor i ett yttrandefritt land! Folk borde bli påminda om det!

En hyllning till min syster Lina som vågar stå för allt hon tycker och är en av dom finaste personer jag vet :) Puss å kram min Lina :)