fredag 16 maj 2008

En solig fredag





Idag var jag och fikade på graffiti med min trevlig vän Sara. Det var mysigt.
Läste metro på vägen hem och blev irriterad på fyra saker.

1.att moderaterna vill göra a-kassan obligatorisk. Sjukt om den blir det.
Man ska inte tvinga folk betala en stor summa pengar i månaden för nåt dom inte vill. Sen lönar det sig knappast att bli arbetslös med tanke på att de sänkt ersättningen med och att man blir tvingad att söka jobb man inte vill ha.

2.Att det har lagts fram förslag att sommarlovet skall kortas från 10 veckor till 5 veckor. Sommarlovet är en härlig oas man kan njuta av medans man fortfarande är ung och har livet framfrör sig. Kidsen förtjänar efter ett hektiskt läsår att vila ut ordentligt,plus att många jobbar några veckor på sommaren och då krävs några veckor ledigt efter jobbandet. Argumenten för var att det skulle bli mer effektivt och folk skulle snabbare komma ut i arbetslivet och staten skulle tjäna mer pengar. Måste allt handla om att tjäna in pengar? Låt ungdomarna njuta av livet innan de blir vuxna och sätts fast i arbetets bojor och inte får nån fritid överhuvudtaget.

3.Att någon i metros insändare ville förbjuda pussande och hånglande mellan par på stan. skulle folk inte hångla på stan skulle vårt samhälle bli mer produktivt och mer gjort. Jovisst,ta mig i kragen,det är snarare kärlek och vänskap som gör världen produktiv. När man umgås med sin käresta,sin familj eller sina vänner fylls man av energi och glädje,och med den glädjen i sig kan man utföra sitt arbete med kraft.


4.att försäkringskassan vill börja läsa folks bloggar för att se om de verkligen är sjuka.Blir så patetiskt när man lägger ner resurser på att jaga folk. Den där jävla kassan borde visa lite mer mänsklighet och fatta att masar man sig till en läkare för att sjukskriva sig så är man antagligen sjuk. Dom borde fatta att man kan må skit både inombords och kroppsligt. Fråga individen istället för att tjuvläsa om det finns misstanke.

2 kommentarer:

Rex....a crayzy punk as sa...

Det här var ta mej fan det bästa jag läst på länge.....jag gillar dej lina du e smart å ja du har så bra åsikter :)

å jag håller med dej....själv skulle jag kunna skicka en brevbomb till staten så som dom håller på.....jäva salomstulare före detta St:Sigfrid patienter!

Detta är en av anledningen till att jag inte läser tidningen....ja eller några nyheter alls. Jag ska säga det att 98 % av befolkningen e sjuka i huvudet.....inte konstigt att du å jag lina känner då att det finns så få människor som e bra å att vi e aggresiva.

Lina jag tycker ta mej fan du e BÄST :)

du har öga för att se bristerna å vet vad som ska göras......kort saggt e du.....smart, söt, fin, rolig, omtänksam.....fin....grönskande och lekfull....he he fast det talar vi inte mer om har :()
men du....jag hoppas vi kan ta en runda å lira bingo snart igen....å denna gången ska vi ta mej FAN vinna nått oxå.....en resa till Afganistan he he....bättre än inget!Enkelbiljett.....ni bor på ett flyktingenläger å resan e en utmaning för ni måste fly från landet illigalt. ojj sicken resa duuu

fideli sa...

Ja det där med försäkringskassan är illa, de läser bloggar för fullt och med tanke på alla deras förseningar osv fattar inte jag att de har tid med sådant.