fredag 2 maj 2008

I dont wanna grow up


En gång avskydde jag Ängelholm. Mestadelen av min ungdom kände jag så. Längtade tills den dagen jag skulle flytta härifrån. Men när den dagen kom kändes det märkligt att lämna allt tillsist. Men kan absolut inte säga att jag saknade stan och ville stanna kvar,men fanns ändå något sorgset i ta farväl.
När det nu gått år sen jag flyttade hemifrån och jag återvänder till Ängelholm är det som jag ser det med nya ögon. Jag hatar det inte längre. Gilla staden kommer jag nog aldrig göra,det finns ställen som är mycket bättre än här. Men jag gillar att återvända. Ängelholm är minnenas stad. Bodde trots allt här i 21 år.
Minnena sitter fast i kullerstenen. I gatuhörn ser jag mig själv som 15-åring,som 18-åring,som 20-åring. Jag vill bli vuxen men ändå inte. Denna låten passar bra,sådär man känner ibland.

http://www.youtube.com/watch?v=6XJZM0k7Q-Q

1 kommentar:

Rex....a crayzy punk as sa...

jag hatar oxå Ä-holm.....men det beror mycket på att alla mina vänner har flyttat och för att min familj inte bor här + jag valde inte att bo i Ä-holm...det bara blev så.

Men jag håller med dej Lina att även lilla Ä-holm har sina fina ställen med massor av fina minnen....det var ju trotts här man gick i gymnasiet och jag glömmer aldrig hur kul du å jag hade :)

Men nu ska ju jag oxå flytta....ska ändå bli skönt att få skapa ett nytt liv i en annan stad men dej kommer jag ner å hälsar på å jag vet ju att du kommer till mig :) som det är nu bor vi ju ändå inte i samma stad hi hi.

Å trivs jag inte i st-holm så tror jag att jag flyttar till Hunnebostrand,smögen eller Kungshamn eller nått å då har du ju mig å madde samlat på samma ställe he he.
puss älskar dig kram.....se till å skriv klart din bok nu så att jag kan köpa den....spännande jag vill läsa den. just det jag tog bort blogginlägget om "spetsar och volanger" kändes lite avlägset.

vi hörs syrran :) kram