torsdag 29 maj 2008

Flyttdags


Nu är filmkursen slut och jag flyttar tillbaka till Malmö på lördag. Det har varit en rolig kurs. Skall bli skönt att slippa analysera film,men känner att jag verkligen älskar film efter denna kursen. Film är livet. Det finns så mycket bra film. Att se en bra film en av de bästa känslorna i världen. Det har varit mycket filosofiskt och man har fått tänka mycket under dessa månader. Bland det mest intresanta är när vi pratade om tid och minnen. Enligt hopi-indianerna existerar egentligen inte tiden,den finns bara där som en möjlighet. Nutid/dåtid/och nu är samma tid. Det kändes hoppfullt att lära sig detta. Tänkte på hur man själv bara tycker att tiden rusar iväg. Men med deras tankesätt behöver man inte hänga upp sig att man inte hann med det man ville,för det är nämligen aldrig försent.
När någon frågar en hopi-indian: hur gammal är du? så svarar hon/han inte ex:35.
Utan: Jag har fötts i 35 år. Man födds hela tiden. Varje dag är en ny början.

1 kommentar:

Rex....a crayzy punk as sa...

Hippi indianerna verkar haft en skön inställning till livet.

Jag tycker du ska fortsätta med film om du tycker det e roligt + jag tror du har talanger!

Gud vad svårt det var att ta farväl i fredes :( jag har nog aldrig stått å kramat nån så mycket och länge hi hi

Men hur fan ska vi klara att jag flyttar till St-holm när vi inte klarar av att bo 10 mil ifrån varandra.

Snyft snyft jag klarar mig inte utan dej min lina du e mitt allt....du,Rubina å mina djur!

Men jag håller med om att film e riktigt kul å härligt att glo på jag ÄLSKAR också film ti i hi