måndag 9 februari 2009

Arbetslös

Då var jag utan jobb igen,arbetade sista dagen idag.
Segt som fan att söka arbete.Var inne och kollade på jobb som undersköterska
och personlig assistent men klickade snabbt vidare. Jag har försökt skriva ansökningar till sådana jobb,men magen vänder sig,jag är bara inte gjord för vården.

I Malmö igår hölls manifestation för Israel. Jag såg tv:n hur en politiker sa; Israel är Mellanösterns enda demokrati. Men hur kan en demokrati döda oskyldiga människor? Israel har sedan de blev ett eget land för 50 år sen ockuperat och skövlat åt sig bara mer och mer av arabernas land,de har byggt murar,kört iväg araber och gjort bosättningar på deras mark. Hur muppig får man vara? Hur kan folk tycka det dom gjort mot Palestinas folk är rätt? Som ex Usa som säger att det är Israels rätt att försvara sig militärt mot hamas.
Som när de efter andra världskriget fick sett eget land tillsist,tänkte de aldrig på vad de stal från araberna? Plus att inte nog med att de fått sitt land,sen har de bara roffat åt sig ännu mer. Både araber och judar har alltid bott i Israel/Palestina,rännt fram och tebax genom åren,varför skulle just judarna ha patent på landet?
Jag är inte emot landet Israel,de har rätt att bo där. Men de har araberna med.
Det lättaste hade varit från början att de judar som velat flytta till Israel frågat Palestina först; hej,vi vill bo här,är det ok? Och sen hade kunnat dela på landet,inga jävla gränser eller murar. Land som land för tusan.
Sen är det märkligt att Hamas som har blivit valda genom ett demokratiskt val skall klassas som en terrorist-organisation. De beter sig muppigt dom med,men jag kan verkligen förstå den frustration och ilska araberna levt med alla dessa år.

Inga kommentarer: