söndag 22 februari 2009

Barry White


Jag bodde engång i lägenheten under en man som spelade Barry White på högsta volym
lite då och då. Det var alltid knäpptyst hos honom,sen brakade han loss med exakt samma låt varje gång. Sen när den var slut blev där tyst igen. Antar att den där låten betyder mycket för han. Måste vara hans ledmotiv...en låt som endast spelas vid speciella tillfällen. Jag undrade ibland vilket humör han var när han spelade Barry White. Satt han på låten då han var extra glad,extra ledsen,eller kanske när han hade dambesök? Jag tänkte flera gånger köpa en vinyl-skiva med Barry White till han och lägga in i hans brevinkast. Undrar hur han reagerat. Velat ge den mest för att visa att jag tyckte det var charmigt att han alltid brakar loss med samma låt.
Jag vet inte ens vad han heter eller hur han ser ut,men såg alltid honom framför mig iklädd kvinnokläder dansandes till barry. Barry White-mannen är nog en sån person som alltid kommer vara kvar i mitt minne.

1 kommentar:

Rex....a crayzy punk as sa...

a ha fan vilket roligt blogginlägg :)
ja du skulle fan gett han en cd med barry W han hade nog tyckt att du var söt då med he he.
Ni hade kanske fått kontakt....så hade han kunnat beretta varför han alltid lyssnade på den.
Men alla har vi vel 1 låt som alltid e återkommande. Jag kommer aldrig att sluta lyssna på forever young med....vad heter dom nu...alfaville? nått sånt.
Men vill jag va gladb så funkar alltid iron maidens the number ot the beast he he :D YEEEEEEEEE

Älskar dej min lina....du kommer föralltid att vara den mäst intressanta personen jag mött!