torsdag 19 februari 2009

Maggie och duvorna


Duvan är en trevlig liten fågel. Den och ugglan är mina favorit-fåglar. Dom har båda så härliga och skumma läten.De ser båda stolta och egensinniga ut,med en släng av lite butterhet Får besök av 2 duvor som av nån anledning alltid väljer att skita på höger sidan av min balkong. Men djur är charmiga så blir inte arg. Dom är söta att kolla på. De burrar upp sig,men sen när de märket att jag glor på dom blir de smala och raka i ryggen. I ett annat sexton-våningshus som jag ser från mitt fönster bor det en kvinna som är med i dokumentäre "Maggie vaknar på balkongen" Visste att den skulle handla om en kvinna i Malmö,men ej att hon bodde på Lindängen. Kändes fräckt att se sina egna hoods på film. Hon hade med duvor på sin balkong,fast hon sa att hon ej kunde sova pågrund av att duvorna härjade på hennes balkong. Hon gick på svenska för invandrare och verkade vara ensam här i Malmö. Hon hade lämnat en man som slagit henne.
Jag kollade ut genom fönstret på det höga huset medans jag såg dokumentären. Jag undrar om hon fortfarande bor kvar,om hon fick bukt med duvorna och fick sin nattsömn. Om hon hittade ett jobb,och om tårarna som rann i filmen har torkat.

Inga kommentarer: