lördag 29 september 2007

En gammal tanke

"Jag är glad över att studenten snart är här.
drygt 3 veckor kvar sen kommer ord som läxor,redovisningar,grad-skiva,glosor etc inte finnas mer.
kommer kännas skumt att slippa allt det där.
dagen man väntat på hela sin uppväxt är snart här.
sen kommer chansen att bli allt det man vill."


Dom där orden av skrivna av mig år 2003 några veckor innan studenten.
Jag har kollat igenom dagboken jag skrev på lunarstorm då.
Jag känner att jag har förändrat sen dess,inte lika naiv och mycket starkare och självsäkrare som person. Men saknar den där glöden och glädjen jag hade då.
Jag skrev mycket om musik,köpte skivor hela tiden och flängde rundor på konserter.
Jag skrev massa om hur underbart det skulle bli att sluta skolan,då skulle allt bli så toppen. Hela den världen som låg oupptäckt för mig,kunde jag nånsin ana att den skulle tråka ut mig? Ju mer man upplever,något mer vill man ha. Ju mer man ser ,något annat vill man ha. Vart man än reser,nåt annat vill man se.
Vad jag förstår nu till skillnad från då är jag är alltid samma människa här inne.
Malmö kan få en att längta bort likväl som Ängelholm. Man föräter sig på städer och upplevelser.

Inga kommentarer: