måndag 24 september 2007

What Are You Going to Do With Your Life?

Jag har flera olika drömmar. Ibland är vissa starkare än andra.
Det här med att välja någon utbildning.
Jag är sugen på att utbilda. Jag har kommit underfund med att bara för att
man utbildar sig till ett visst yrke betyder det ju inte att man slaviskt måste jobba med det resten av livet. Livet är långt (om man nu dör en naturlig död vid 90 års ålder) och man har tid att göra olika saker.
Jag vill studera nästa höst. Svårt att välja vad man skall börja med.
Har sedan studenten bara haft arbeten som jag inte gillat,vissa har jag verkligen vantrivts med. Men så underbart det är att man faktiskt kan sadla om och göra vad man vill! Har brunnit länge för att bli journalist. Skrivandet har alltid funnits där. Men något annat som också ligger mig varmt om hjärtat är djur. Jag blir så oerhört lycklig genom att umgås med dom.
Min vän linnie har skaffat en dobbermann och han är världens finaste.
Så nu har tanken att bli hundmassör dykit upp.
Nu känns det som nummer ett,men som sagt jag är en sån som ständigt får nya tankar och ideèr i huvudet.

Inga kommentarer: