fredag 28 september 2007

Fredag morgon

Enligt all statistik är södra innerstaden det farligaste området i Malmö.
Dvs Möllevången,södervärn-området. Men folk som bor där verkar inte vara rädda,och de flesta ser det som tryggt att bo där. Det tycker jag är bra,att de inte låter sig bli rädda av medias bild. Trots att där förekommer mycket rån,folk blir nerskjutna etc vill de inte låta allt det där segra.
Det är oerhört bra. Men jag är fortfarande arg över att folk talar illa om ex lindängen,hermodsdal,rosengård,kroksbäck. Såna områden som inte anses lika fina.
Där finns ju mycket mindre brottslighet änn inne i stan,ändå vill inte folk bo här.
Jag är besviken på tjejerna som inte ville hyra min lägenhet tidigare i höstas pågrund av att de inte kunde känna sig trygga på lindängen. Jag hoppas att de läser dessa artiklar och fattar att det är större risk att få ett skott i huvudet på möllan än på lindängen. Är det bara för att en stadsdel ligger utanför stan som folk har fördomar om den? Är det därför det alltid förstoras upp när något händer där?
Jag tycker det är trångsynt och trist att folk dissar väck vissa områden i en stad för de inte ses som lika fina. Det är att säga att man accepterar att det är så.
Man låter sin rädsla ta över.

Inga kommentarer: