onsdag 19 september 2007

Otrevligt folk finns det gott om

Idag sa jag upp min lägenhet. Hyran har höjs och vill inte betala ett så högt pris för en etta. Lite sorglit att lämna lindängen.
Men det kändes på ett sätt befriande att bara göra som ens första spontana tanke sa åt en att göra. Borde fortsätta att göra så även i framtiden.
Första känslan är den rätta.

Varje gång jag går ut från bostadsbolaget som idag är jag alltid arg och irriterad. För människorna som jobbar du är verkligen så oerhört otrevliga. De passar inte i sitt yrke. De är alltid korta och sura när de talar till en.
När man väl fråga något får man ofta en suck och de svarar med att tonfall som tyder på att dom tycker man är helt korkad som ställde den frågan.
Ofta får man svaret: det kan du läsa i papprena vi kommer skicka hem till dig.
Jaha,det är inte ditt jobb lixom att informera folk som kommer dit och ställer frågor. Hur dom kan ha fått sina jobba där är tusan obegripligt.
Allt för ofta när man besöker myndigheter och liknande så kryllar där av folk som verkar helt oengagerade i sina jobb,som inte ger en ett leende,som svara på frågor helt besvärande. Jag är är själv ingen muntergök som går runt och älskar alla,men jag tycker att arbetar man med ett socialt yrke där man skall vara ett ansikte utåt för företaget tycker jag man får ha någon sorts social förmåga.

Inga kommentarer: